FAQS Terra, tens algun dubte?

Aquest setembre obrirà les seves portes per a nens i nenes de 3 a 5 anys, en Valldoreix (Barcelona). I al setembre de 2025 obrirà la primària.

Primerament, a Valldoreix (Barcelona) i quan es desenvolupin totes les etapes educatives fins als 18 anys, pretenem obrir altres centres en la resta de la península i illes. Si estàs interessat/a en portar Terra al teu lloc de residència, contacta amb nosaltres.

Sí. Terra compta amb l’homologació del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, garantint així que els seus estudis disposin de reconeixement oficial.

En tots els nivells educatius organitzem els grups en edats heterogènies, afavorint la cohesió social, el respecte per la diversitat i la participació. Les dinàmiques en grups d’edats homogènies es realitzen sobre la base de les necessitats individuals. Aquí tens l’organització dels grups:

Educació infantil

1er cicle

2º cicle

1-2 anys

3, 4 y 5 anys

Educació primària

1er cicle

2º cicle

6, 7 y 8 anys

9,10 y 11 anys

Educació secundària

1er cicle

2º cicle

12 y 13 anys

14 y 15 anys

Batxillerat

 

16 y 17 anys

Els rols canvien cada any, i amb ells les funcions en el grup, és a dir que en cada cicle els nens i les nenes són els petits, els mitjans i els majors i en el cicle següent tornen a començar, sent els “ex-experts” del nivell inferior, els “inexperts” del nivell superior i així successivament. Aquest fet de canvi de rols aporta un nivell d’empatia al grup i fomenta un esperit col·laboratiu. Generalment, els grups de treball són d’edats heterogènies. Hi ha moments del dia que els grups es divideixen per edat per a facilitar el treball més sistemàtic (lectoescriptura, matemàtiques…) i l’atenció personalitzada. Els grups heterogenis són de 3-5 anys, de 6 a 8 i de 9 a 12 anys. Els majors s’agrupen per biennis (13-15, 16-18).

Terra desenvoluparà els programes educatius en castellà, català i anglès. AQUÍ NO HI VA RES PERQUÈ AIXÒ HA VARIAT Apliquem la metodologia de l’Aprenentatge Integrat de continguts i Llengües Estrangeres (AICLE), originalment en anglès Content Language Integrated Learning (CLIL). De manera simultània tractem continguts relacionats amb el currículum alhora que aprenem una llengua estrangera. Així desenvolupem les competències de diverses àrees a través de la comunicació.

A Terra tots/es aprenem de tots/es. Utilitzem el terme “acompanyant” per destacar el fet que la seva funció no consisteix només a transmetre coneixements, sinó a acompanyar a infants i joves en el seu procés de desenvolupament. Tots/es ells/es s’han (trans)format amb nosaltres i combreguen al 100% amb el nostre propòsit i valors essencials.

Per a Terra, els “deures” passen a ser “volers”: passar temps amb la família, ajudar amb la compra i les tasques a casa, visitar un museu, gaudir d’accions de voluntariat, inventar, anar a la muntanya, llegir, somriure són alguns exemples del que tots els nens/as haurien de fer en sortir de l’escola. El fet que continuïn activitats que han començat a l’escola, ve d’una motivació i interès pel desenvolupament d’aquesta. D’aquí el terme “volers”.

Envia’ns un correu a info@terraec.es i et respondrem al més aviat possible. Gràcies per l’interès.

This site is registered on wpml.org as a development site.