Terra, una escola conscient

A Terra apliquem una pedagogia basada en la psicologia de l'innat, considerant als infants i joves com a llavors que en si mateixes contenen tota la informació necessària per a desenvolupar-se. La nostra funció és oferir les millors condicions possibles, permetent que germinin i floreixin de manera natural, manifestant -en el moment que correspongui- el fruit que portaven en néixer. Sabem que cada persona és única i singular i que compta amb la seva pròpia intel·ligència i creativitat. Per aquest motiu el nostre procés d'acompanyament pedagògic és personalitzat. Ens adaptem a les necessitats i motivacions de cada infant i jove en les diferents etapes del seu desenvolupament d'acord amb les onze dimensions de l'educació conscient.

Sobre Terra

Com és Terra?

El projecte arquitectònic està al servei de la pedagogia.

Apostem per un nou concepte d’escola disruptiva i innovadora que convida al joc i a l’aprenentatge, estimulant la creativitat i la imaginació. De la mà de l’expert en arquitectura d’escoles innovadores, Eduard Balcells, l’equip pedagògic està dissenyant el projecte arquitectònic amb diferents espais d’aprenentatge amplis, lluminosos i molt versàtils que fomenten un aprenentatge autònom i diversificat. Entre d’altres, comptem amb tallers artístics de fusteria, pintura i ceràmica, així com amb una cuina pedagògica, diferents laboratoris, un makerspace, diversos horts, etc…

Història de Terra

2016

L'origen de Terra

Borja Vilaseca i Juan Olano comencen a llegir tot el que troben en matèria d’innovació educativa, establint els fonaments de l’escola Terra.

2017

Complir amb la llei

S’incorpora a l’equip l’advocat Joan Josep Codina, encarregat de vetllar que Terra compleixi amb tots els requisits legals necessaris per rebre l’homologació i reconeixement del Departament d’Educació.

2018

Primer business plan

Juntament amb l’expert en gestió educativa, Ferran Teixes, es crea un model de negoci que inclou una escola per a infants, joves, acompanyants i famílies.

2019

Programa pedagógic

Amb la col·laboració de les pedagogues conscients, Margalida Gomila i Maribel del Toro, comencem a donar forma a les 11 dimensions de l’educació conscient.

2020

Projecte arquitectònic

Juntament amb l’arquitecte especialitzat en creació d’escoles innovadores, Eduard Balcells, comencem a dissenyar un projecte arquitectònic pioner i innovador.

2021

Apareix una mecenes

Gràcies a una generosa donació, professionalitzem encara més el procés creatiu, incorporant a l’equip la directora pedagògica, Luisa Salvador.

2022

Triem ubicació

Ampliem l’equip pedagògic amb experts en pedagogies alternatives i, al mateix temps, triem la ubicació de la nostra primera escola a Barcelona.

2024

Obrint portes…

Projectem obrir la primera escola conscient Terra el setembre de 2024 a Valldoreix, començant pel segon cicle d’educació infantil (P3, P4, P5).

Per què Terra és una
escola innovadora?

Arquitectura innovadora

L'arquitectura de Terra és versàtil, disruptiva i innovadora. Compta amb diferents ambients equipats amb gran varietat de materials que fomenten un aprenentatge actiu i significatiu que estimula la creativitat i la col·laboració.

Educació per a la vida

A Terra utilitzem les 11 dimensions de l'educació conscient. Una metodologia integral i amb sentit que possibilita que els infants i joves aprenguin a valer-se per si mateixos en les diferents àrees i dimensions de la vida.

Acompanyants motivats

Tots els membres de l'equip pedagògic de Terra han passat pel seu propi procés d'autoconeixement i transformació personal, fet crucial per tal d'acompanyar als infants i joves de manera amorosa i respectuosa.

Nens i nenes feliços

El principal objectiu de Terra és que infants i joves aprenguin a ser feliços per si mateixos, descobreixin quin és el seu autèntic propòsit i sàpiguen afrontar els desafiaments de la vida amb responsabilitat, maduresa i saviesa.

Participació activa

Terra utilitza l'holocràcia, un sistema de gestió horitzontal, democràtic, descentralitzat i participatiu en el qual totes les persones que formen part de l'escola poden influir en la presa de decisions per millorar el que fem.

Per què triar Terra?

Atenció personalitzada

Els grups i espais d'aprenentatge estan dissenyats per oferir una atenció personalitzada i una educació de qualitat. Com a màxim hi ha 15 infants per acompanyant. Aquest fet ens permet establir vincles profunds amb cadascun d'ells.

Comunicació trilingüe

Ens encanta la riquesa que ofereixen els diferents idiomes. Per això, oferim un acompanyament trilingüe, de manera que els infants i joves es comuniquin diàriament en anglès, castellà i català amb les persones de referència de cada llengua.

Avantguarda pedagògica

Portem des de 2016 desenvolupant, dins de la normativa vigent, una metodologia pedagògica innovadora que possibiliti a les noves generacions tenir l'actitud i les eines necessàries per fer front als nous reptes del segle XXI.

Equip apassionat

Els professionals que formem part de Terra tenim tres coses en comú: creiem profundament en l'educació conscient, som persones íntegres i comptem amb experiència en els nostres respectius camps d'especialització.

Terra, una escola inclusiva

Espai de creixement col·lectiu on tots aprenem de tots

A Terra posarem tots els mitjans necessaris per a fomentar una educació inclusiva que vetlli pel benestar de tota la comunitat educativa. Per aconseguir-ho, ens adaptarem a les necessitats individuals de cada infant i jove així com a les circumstàncies de cada família. Creiem que la inclusió és una tasca de la societat en el seu conjunt. Per aquest motiu, oferim un entorn divers i plural que possibiliti que les noves generacions construeixin una societat més empàtica, tolerant, compromesa i responsable.

This site is registered on wpml.org as a development site.