Etimològicament, un dels significats de la paraula llatina “educare” és “conduir de la foscor a la llum”. És a dir, “extreure alguna cosa que està en el nostre interior, desenvolupant així el nostre potencial humà”. Mentre el condicionament ens limita i esclavitza, l'autèntica educació té com a finalitat alliberar-nos i empoderar-nos. En comptes de projectar sobre les noves generacions la nostra manera limitada de veure el món, l'educació conscient consisteix a acompanyar per tal que els infants i joves puguin descobrir la seva pròpia manera de veure'l, comprendre'l i gaudir-lo.
L'educació inconscient consisteix a fer amb els alumnes exactament el mateix que els mestres van fer amb nosaltres, sense qüestionar-nos el perquè i el per a què seguim fent-ho. En canvi, l'educació conscient replanteja de forma crítica i objectiva la manera en què hem estat educats, adaptant aquest procés d'aprenentatge a les necessitats i capacitats personals de cada infant. Quin sentit té que tots siguem educats de la mateixa manera si per naturalesa som únics i diferents?
Els grups i espais d'aprenentatge estan dissenyats per oferir una atenció personalitzada i una educació de qualitat. Com a màxim hi ha 15 infants per acompanyant. Aquest fet ens permet establir vincles profunds amb cadascun d'ells.
Ens encanta la riquesa que ofereixen els diferents idiomes. Per això, oferim un acompanyament trilingüe, de manera que els infants i joves es comuniquin diàriament en anglès, castellà i català amb les persones de referència de cada llengua.
Portem des de 2016 desenvolupant, dins de la normativa vigent, una metodologia pedagògica innovadora que possibiliti a les noves generacions tenir l'actitud i les eines necessàries per fer front als nous reptes del segle XXI.
Els professionals que formem part de Terra tenim tres coses en comú: creiem profundament en l'educació conscient, som persones íntegres i comptem amb experiència en els nostres respectius camps d'especialització.
Les primeres tres dimensions (espiritual, corporal i emocional) són cap a dins; posen la seva atenció en l'autoconeixement de l'alumne, de manera que aprengui a cuidar el seu cos, conrear la seva ment i connectar amb el seu esperit. Les altres vuit dimensions (social, comunicativa, artística, científica, emprenedora, financera, tecnològica i ecològica) són cap en fora; posen la seva atenció en la capacitat de relacionar-se amb els altres, la societat, el planeta i, en definitiva, amb l'existència.
TECNOLÒGICA
Utilitzar les eines tecnològiques amb maduresa.
ECOLÒGICA
Estar en harmonia amb els animals i la natura.
EMPRENEDORA
Aprendre a resoldre els seus propis problemes.
FINANCERA
Gestionar els diners amb responsabilitat i integritat.
ARTÍSTICA
Desenvolupar al màxim la imaginació i la creativitat.
CIENTÍFICA
Fomentar la curiositat i el pensament crític.
SOCIAL
Relacionar-se amb els altres amb respecte i honestedat.
COMUNICATIVA
Expressar-se amb fluïdesa i naturalitat.
EMOCIONAL
Tenir una actitud positiva a la vida.
CORPORAL
Tenir cura del cos per gaudir de salut, energia i vitalitat.
ESPIRITUAL
Viure amb propòsit i sentit.
En aquest curs en línia gratuït el fundador de Terra, Borja Vilaseca, comparteix 7 claus perquè les famílies es converteixin en el canvi que volen veure en els seus fills i filles.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam orci dolor non urna, donec nisi, a id. Tellus risus scelerisque sit donec. Turpis dui lobortis in neque, sit sollicitudin id sed.
A Terra posarem tots els mitjans necessaris per fomentar una educació inclusiva que asseguri el benestar de totes les persones de la nostra comunitat educativa, adaptant-nos a les necessitats individuals de cada infant i jove, així com a les circumstàncies de cada família. Creiem que la inclusió és una tasca de la societat en el seu conjunt. Per aquest motiu, oferim un entorn divers i plural que possibiliti que les noves generacions construeixin una societat més empàtica, tolerant, compromesa i responsable.
A Terra qüestionem l'antiga forma de condicionar les noves generacions,
ens obrim a una manera més amorosa i respectuosa de mirar i acompanyar els infants i joves.
L'arquitectura de Terra és versàtil, disruptiva i innovadora. Compta amb diferents ambients equipats amb gran varietat de materials que fomenten un aprenentatge actiu i significatiu que estimula la creativitat i la col·laboració.
A Terra utilitzem les 11 dimensions de l'educació conscient. Una metodologia integral i amb sentit que possibilita que els infants i joves aprenguin a valer-se per si mateixos en les diferents àrees i dimensions de la vida.
Tots els membres de l'equip pedagògic de Terra han passat pel seu propi procés d'autoconeixement i transformació personal, fet crucial per tal d'acompanyar als infants i joves de manera amorosa i respectuosa.
El principal objectiu de Terra és que infants i joves aprenguin a ser feliços per si mateixos, descobreixin quin és el seu autèntic propòsit i sàpiguen afrontar els desafiaments de la vida amb responsabilitat, maduresa i saviesa.
Terra utilitza l'holocràcia, un sistema de gestió horitzontal, democràtic, descentralitzat i participatiu en el qual totes les persones que formen part de l'escola poden influir en la presa de decisions per millorar el que fem.