Els sis primers anys de vida són cabdals per al desenvolupament d'una persona, ja que s'estableixen els seus fonaments a nivell físic, socioemocional, cognitiu i espiritual. A Terra, comptem amb un entorn estimulant que motiva l'exploració i l'espontaneïtat de cada infant, possibilitant que siguin fidels als seus interessos, ritmes i, en definitiva, a la seva naturalesa única i singular. I tot això mitjançant un acompanyament molt respectuós i amorós.
A partir del 12 de setembre de 2024
Assistim i possibilitem infinitat de situacions en les quals els infants interactuen en un entorn segur, que els permet desenvolupar-se i descobrir el món en el qual estan creixent. Ens inspirem en la pràctica psicomotriu de Bernard Aucouturier, la qual permet que el desenvolupament de la seva autonomia sigui progressivament major, respectant sempre els ritmes d'aprenentatge de cada infant.
Oferim aprenentatges transversals, adoptant el millor de cada metodologia i tenint en compte els objectius pedagògics homologables. Ens inspirem en Loris Malaguzzi i Arno Stern en el desenvolupament de l'expressió artística; en María Montessori per als ambients preparats i en la teoria de les Intel·ligències Múltiples de Howard Gardner, entre altres.
El nostre principal objectiu és establir vincles segurs, relacions sanes i connexions respectuoses amb els infants que acompanyem. Terra és un entorn amable en el qual hi ha coherència entre el que prediquem i el que fem. Tots els acompanyants actuem de manera conjunta com a agents socialitzadors, aportant models íntegres que permeten als infants desenvolupar-se amb valors.
Mesurem el progrés dels infants, ajudant-los a ser conscients dels seus assoliments. Alhora, fem equip amb les famílies, que participen del procés educatiu. Tot plegat utilitzant el mètode científic documentant l'aprenentatge i l'evolució en cada etapa escolar per a obtenir conclusions que ens permetin continuar millorant la nostra metodologia.
Assistim i possibilitem infinitat de situacions en les quals els infants interactuen en un entorn segur, que els permet desenvolupar-se i descobrir el món en el qual estan creixent. Ens inspirem en la pràctica psicomotriu de Bernard Aucouturier, la qual permet que el desenvolupament de la seva autonomia sigui progressivament major, respectant sempre els ritmes d'aprenentatge de cada infant.
Oferim aprenentatges transversals, adoptant el millor de cada metodologia i tenint en compte els objectius pedagògics homologables. Ens inspirem en Loris Malaguzzi i Arno Stern en el desenvolupament de l'expressió artística; en María Montessori per als ambients preparats i en la teoria de les Intel·ligències Múltiples de Howard Gardner, entre altres.
El nostre principal objectiu és establir vincles segurs, relacions sanes i connexions respectuoses amb els infants que acompanyem. Terra és un entorn amable en el qual hi ha coherència entre el que prediquem i el que fem. Tots els acompanyants actuem de manera conjunta com a agents socialitzadors, aportant models íntegres que permeten als infants desenvolupar-se amb valors.
Mesurem el progrés dels infants, ajudant-los a ser conscients dels seus assoliments. Alhora, fem equip amb les famílies, que participen del procés educatiu. Tot plegat utilitzant el mètode científic documentant l'aprenentatge i l'evolució en cada etapa escolar per a obtenir conclusions que ens permetin continuar millorant la nostra metodologia.
A Terra començarem acompanyant nens i nenes de 3 a 5 anys (P3, P4 i P5). Aquests nens i nenes compareixen moments del dia amb grups d’edats mixtes i altres moments en els quals sols estan amb nens i nenes de la seva mateixa edat. Durant tota la trajectòria a Terra els infants i joves viuran diferents rols a cadascun dels cicles. D’aquesta manera, es produeix de manera natural un sistema d’apadrinament per part dels infants més grans respecte als més petits. Compartint recursos existents, col·laborant amb els altres, prenent decisions, solucionant conflictes i contribuint a nivell personal i global per a generar un estat d’abundància individual i, per tant, cooperatiu.
Aprenem sobre nosaltres/as mateixos/as i sobre els nostres cossos, aprenent a expressar-nos abans fins i tot de començar a parlar. Sempre comencem el dia amb una “àgora” en la qual ens reunim i parlem, cantem i ens expliquen el que passa i el que farem.
Els nostres/as acompanyants ens preparen propostes que ens deixen amb la boca oberta. Ens agrada poder anar canviant d'espais en els diferents ambients, poder sortir a l'aire lliure, quan fa sol i també quan plou.
Tenim diversos espais amb molts materials diferents per a jugar i aprendre amb els sentits, que a poc a poc anem descobrint que tenim i desenvolupem. Abans de menjar sempre ordenem els espais tots/as junts/as amb els/as acompanyants.
Mengem cada dia en el nostre espai amb els/as acompanyants i ens agrada molt que mengin amb nosaltres/as. Havent dinat ens ajuden a rentar-nos les dents i a endreçar-nos i mirem contes fins que ens descansarem. Els més majors poden decidir si descansen o jugaran.
Les tardes són molt relaxades: juguem, llegim, cantem, pintem i ens venen a buscar. A més, a partir dels 3 anys fem sortides pel barri i mini excursions. També fem ioga i ATB (Awareness through the bodi) i aprenem a focalitzar l'atenció, a escoltar instruccions, a moure'ns lliurement de manera i en ritmes diferents amb jocs i ho passem súper bé.
Cuidem el nostre hort de fruites, verdures i herbes que fan olor molt bé i també cuinem amb el que sali en l'hort i és molt divertit. Fem molts experiments, pensem i parlem molt del que anem fent i del que descobrim. A vegades juguem amb uns robots i aprenem a programar el que volem que facin amb flechitas i ho fan! Això ho fem sense pantalles, clar. És súper interessant! Cada dia aprenem més i som capaços de fer més coses sols i ens encanta.
Ens sentim ben acompanyats/as, sempre hi ha algú per a nosaltres/as que ens escolta activament, és present i ens fa partícips de tot el que passarà, la qual cosa farem i que prepara els espais en el qual ens desenvolupem.
Ens encanta que es posin a la nostra altura, ens mirin als ulls per a parlar i ens preguntin què necessitem i com ens poden ajudar. Ens parlen amb afecte i aprenem molt tots els dies del que ens diuen i, sobretot, com ens ho diuen.
Els nostres grups són íntims perquè tenim acompanyants suficients que permeten desenvolupar-nos en espais segurs. A més, aquesta ràtio dona peu a sentir de forma més activa el plaer de ser respectat, sense pressa, amb límits i amb amor per a aprendre sense por d'equivocar-nos.
Els nostres/as acompanyants sempre anticipen tot el que faran, ens avisen abans del que passarà perquè estiguem preparats perquè saben que només vivim en el present i això del temps no ho entenem molt. Ens agrada molt això perquè ens dona seguretat.
Cada matí ens reunim en el cercle que anomenem “àgora” i podem explicar com estem, parlem de què farem durant el dia, ens escoltem i cantem. És la nostra manera favorita de començar el dia, tots/as juntes/us.
Els/as acompanyants ens comprenen, donant molta importància a tot allò que volem expressar. Fins i tot ens ajuden a posar paraules al que encara ens costa posar nom, com les nostres emocions i sentiments.
A més, ens encanta passar els dies en Terra perquè juguem en molts espais diferents i entenen que quan juguem estem aprenent a ser nosaltres/as mateixos/as, relacionant-nos i expressar-nos de la forma més natural.
Des del primer cicle ens movem de manera autònoma per les diferents instal·lacions on els/as acompanyants preparen els espais amb materials manipulatius de diferents àrees d'aprenentatge, que ens conviden a provar, experimentar i investigar. A partir dels tres anys podem decidir cada dia on podem anar a jugar segons els nostres interessos. És increïble que decidim lliurement què aprendre cada dia. Això ens ajuda a estar sempre motivats i amb moltes ganes d'aprendre. Podem gaudir d'espais d'aprenentatge a l'exterior com el jardí, l'hort o el arenero on connectem amb la naturalesa i aprenem a voler-la i cuidar-la. Cert és que si repetim molt una mateixa activitat el nostre acompanyant ens motiva a explorar una altra diferent, insistint-nos en la importància de tenir una base mínima de tot.
Durant el dia parlem diferents idiomes. Alguns acompanyants parlen sol castellà i català i altres parlen sol anglès. És divertit tenir tantes opcions per a comunicar-se i aprendre sense adonar-nos de manera natural.
Apliquen la metodologia de l'Aprenentatge Integrat de continguts i Llengües Estrangeres (AICLE), en anglès Content Language Integrated Learning (CLIL). Fem jocs, ens llegeixen contes, cantem perquè puguem iniciar-nos simultàniament amb les diferents llengües.
També aprenem a comunicar-nos per llengua de signes que ens permet formar part d'una societat més inclusiva.
Basant-nos en la perspectiva Reggio Emília considerem l’espai com el tercer pedagog. Possibilitem el joc lliure per fomentar el desenvolupament social i afectiu dels nens i nenes. Disposemde “l’espai construcció” on es desenvolupen les habilitats creatives i lògiques; “l’espai experimentació” on els nens i nenes poden explorar, investigar, descobrir, formular i desenvolupar hipòtesis i “l’espai llar” en què mitjançant la recreació del joc poden reproduir i interpretar actituds i comportaments que perceben de l’entorn en què s’estan desenvolupant. TambéTambé disposem d’un “espai temple” on s’ofereixen propostes de consciència corporal i espiritual i un “espai exterior”, on es desenvoluparan diverses activitats a l’aire lliure com l’observació, cura i respecte pel medi ambient, així com les destresses motrius.
Tenim una missió conjunta d'acompanyar en el desenvolupament sa i natural dels infants. La clau és tenir la mateixa línia educativa amb les famílies conjugant el respecte a la infantesa i cobrint de manera plena totes les seves necessitats assegurant que se sentin molt estimats.
El nostre enfocament pedagògic es basa en el joc, que és el medi principal mitjançant el qual els infants s'expressen i, alhora, experimenten el seu entorn. Sobren evidències científiques que ho corroboren i, a més, es considera un dret de l'infant, ja que aquesta etapa no pot concebre's sense ell.
Hem dissenyat espais versàtils, amplis i lluminosos, que permeten el desenvolupament del moviment i que estimulen i parlen per si mateixos, potenciant un aprenentatge natural, tant autònom, com a cooperatiu. Els nostres espais inspiren i som sinònim d'innovació conscient.
Vetllem pels drets de la infantesa des d'una mirada atenta i una escolta activa. No existeix un ésser igual que un altre, cadascun ha de ser respectat, considerat i valorat segons la seva naturalesa i autenticitat. Per això, ens comprometem amb el valor de la diversitat, personalitzant l'educació.
En aquest curs en línia gratuït el fundador de Terra, Borja Vilaseca, comparteix 7 claus perquè les famílies es converteixin en el canvi que volen veure en els seus fills i filles.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam orci dolor non urna, donec nisi, a id. Tellus risus scelerisque sit donec. Turpis dui lobortis in neque, sit sollicitudin id sed.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cursus in duis in tortor congue massa diam semper adipiscing. Tincidunt nisi, pharetra feugiat ultricies proin ...