Educació primària

A partir dels 6 anys comença a desenvolupar-se la capacitat de raonament. Els infants es fan grans preguntes i necessiten trobar respostes. Amb propostes pedagògiques variades, satisfem la seva necessitat de conèixer el món amb una mirada global, fent-los conscients en formen part. El nostre projecte educatiu tindrà objectius pedagògics homologats. Es desenvolupa a través d'un aprenentatge actiu, col·laboratiu i transversal que mitjançant l'aplicació de diverses metodologies promou el desenvolupament integral de les onze dimensions de l'educació conscient.

Properament

A partir de setembre de 2025

Co-creem experiències d'aprenentatge
Ens nodrim de pedagogies actives
Fomentem el seguiment actiu 360º
Promovem l'aprenentatge autònom

Observem, empatitzem, dialoguem i proposem experiències d'aprenentatge respectuoses, cocreant un ambient que estimuli el creixement natural dels infants. I aprenem utilitzant l'Aprenentatge Basat en Projectes i en Reptes (ABP/ABR), el Design Thinking (DT) i desenvolupant l'Aprenentatge-Servei que és de vital importància en aquesta etapa d'entrada a la vida social. Al seu torn, fomentem la creativitat mitjançant l'expressió artística en combinació amb el desenvolupament de projectes en totes les àrees, utilitzant i aprofitant els errors com a part del procés formatiu.

Ens hem inspirat en l'estructura d'un ambient preparat i l'aprenentatge de les matemàtiques amb materials manipulatius de María Montessori. Desenvolupem magnífics tallers de ciències sota la metodologia del taller d'aprenentatge d'Herbert Hagstedt, que permet investigar i descobrir d'una manera lúdica, autònoma i experiencial. A més, tenim molt present la teoria de les Intel·ligències Múltiples d'Howard Gardner en relació al desenvolupament de diversos talents. I practiquem ATB (Awareness through the body) per a focalitzar l'atenció i la concentració a través de dinàmiques de jocs.

A Terra, no parlem d'avaluació sinó de seguiment, el qual és crucial per a acompanyar el procés individual de cada infant. Per a desenvolupar el nostre sistema de seguiment actiu ens basem en la normativa vigent i en la teoria de l'expert en avaluació Dylan William. Utilitzem "l'autoseguiment", mitjançant el qual cada infant valora el seu procés amb el suport de l'acompanyant. També es té en compte la "retroalimentació entre iguals" i el "seguiment amb l'acompanyant-mentor de referència", qui ofereix un itinerari personalitzat a les necessitats de cada cas.

A Terra considerem tots els espais com a espais d'aprenentatge. Aquests s'han dissenyat per a fomentar l'aprenentatge autònom en diferents direccions i ritmes, adaptant-nos a la diversitat dels grups dins de cada etapa escolar. Disposem de tallers de fusteria, art, cuina... També comptem amb horts ecològics i amb la possibilitat d'anar a l'entorn natural més proper a l'escola. Mitjançant aquestes sortides esporàdiques en grups reduïts, els infants estan cada vegada més en contacte amb la natura, la qual possibilita nombroses oportunitats pedagògiques.

Co-creem experiències d'aprenentatge

Observem, empatitzem, dialoguem i proposem experiències d'aprenentatge respectuoses, cocreant un ambient que estimuli el creixement natural dels infants. I aprenem utilitzant l'Aprenentatge Basat en Projectes i en Reptes (ABP/ABR), el Design Thinking (DT) i desenvolupant l'Aprenentatge-Servei que és de vital importància en aquesta etapa d'entrada a la vida social. Al seu torn, fomentem la creativitat mitjançant l'expressió artística en combinació amb el desenvolupament de projectes en totes les àrees, utilitzant i aprofitant els errors com a part del procés formatiu.

Ens nodrim de pedagogies actives

Ens hem inspirat en l'estructura d'un ambient preparat i l'aprenentatge de les matemàtiques amb materials manipulatius de María Montessori. Desenvolupem magnífics tallers de ciències sota la metodologia del taller d'aprenentatge d'Herbert Hagstedt, que permet investigar i descobrir d'una manera lúdica, autònoma i experiencial. A més, tenim molt present la teoria de les Intel·ligències Múltiples d'Howard Gardner en relació al desenvolupament de diversos talents. I practiquem ATB (Awareness through the body) per a focalitzar l'atenció i la concentració a través de dinàmiques de jocs.

Fomentem el seguiment actiu 360º

A Terra, no parlem d'avaluació sinó de seguiment, el qual és crucial per a acompanyar el procés individual de cada infant. Per a desenvolupar el nostre sistema de seguiment actiu ens basem en la normativa vigent i en la teoria de l'expert en avaluació Dylan William. Utilitzem "l'autoseguiment", mitjançant el qual cada infant valora el seu procés amb el suport de l'acompanyant. També es té en compte la "retroalimentació entre iguals" i el "seguiment amb l'acompanyant-mentor de referència", qui ofereix un itinerari personalitzat a les necessitats de cada cas.

Promovem l'aprenentatge autònom

A Terra considerem tots els espais com a espais d'aprenentatge. Aquests s'han dissenyat per a fomentar l'aprenentatge autònom en diferents direccions i ritmes, adaptant-nos a la diversitat dels grups dins de cada etapa escolar. Disposem de tallers de fusteria, art, cuina... També comptem amb horts ecològics i amb la possibilitat d'anar a l'entorn natural més proper a l'escola. Mitjançant aquestes sortides esporàdiques en grups reduïts, els infants estan cada vegada més en contacte amb la natura, la qual possibilita nombroses oportunitats pedagògiques.

Com organitzem els grups d'aprenentatge a l'Educació Primària?

En dues franges d’edat: de 6 a 8 anys (1r cicle) i de 9 a 11 anys (2n cicle), que de vegades aprenen en grups d’edats homogènies o heterogènies. L’aprenentatge de la lectoescriptura i el desenvolupament del pensament lògic-matemàtic més abstracte són reptes coneguts del primer cicle de l’educació primària. Un cop adquirits, els infants són capaços de desenvolupar un aprenentatge molt més autònom i diversificat. Per això, en aquest cicle organitzem els grups d’aprenentatge en edats tant homogènies com heterogènies, per poder atendre aquestes necessitats de manera més personalitzada. Al segon cicle, organitzem la majoria de les activitats en grups d’edats heterogènies.

  • Què i com aprenem?

  • Aprenem de les nostres emocions:

  • Prenem les nostres pròpies decisions:

  • Parlem diferents idiomes:

  • Ens agrada aprendre tant dins com fora de Terra:

Com es desenvolupa el seguiment de l'aprenentatge?

La nostra prioritat és que els infants gaudeixin i participin activament en el seu procés de desenvolupament. L’aprenentatge és un mitjà que els proporciona perspectives per explorar i descobrir els seus talents i les seves fortaleses, superant els desafiaments que se’ls pugui presentar. Nosaltres els acompanyem en aquest procés.

Oferim total transparència als infants i a les seves famílies sobre els objectius pedagògics, que actuen de brúixola juntament amb els seus interessos, tant en el procés d’aprenentatge com d’acompanyament. Per a això, utilitzem rúbriques que vinculen les competències específiques per àrees curriculars i les 11 dimensions com a instrument de guia i seguiment.

A través de mentories individuals, fomentem la reflexió sobre el propi procés d’una manera progressivament autònoma. A més, obrim espais de retroalimentació grupal, en els quals els infants aprenen a reflexionar sobre els processos dels seus iguals, establint una cultura de respecte, confiança i suport constructiu.

Ens centrem en l’observació del procés de cada infant d’una manera personalitzada, sent conscients de la diversitat d’estils i ritmes d’aprenentatge. Fem un seguiment dels avenços, identificant necessitats individuals i mantenint una comunicació constant a l’equip pedagògic.

Per què triar Terra?

Aprenem per competències

Desenvolupem les competències mitjançant un aprenentatge lúdic i vivencial a través de projectes, tallers, sortides, presentacions i acció social, fomentant que els infants entenguin “el perquè” i el "per a què” del que aprenen.

Forgem vincles sans

Es pot dir més alt però no més clar: Relacions sanes = comunicació sana + respecte mutu + confiança. A través de l'empatia i el diàleg, fomentem l'horitzontalitat, aprenem tots de tots i ens encanta.

Mantenim viva la curiositat

Responem a les seves preguntes amb més preguntes. Fomentem la seva capacitat reflexiva a través del diàleg i estimulem múltiples vies d'exploració i coneixement. Potenciem al màxim la seva creativitat en tots els àmbits i pensem fora de la caixa.

Conreem l'autoestima

El desenvolupament d'una autoestima sana és fonamental perquè els infants siguin conscients del seu potencial. Creem un entorn segur on els seus talents són reconeguts i l'error es considera un símptoma d'aprenentatge.

Educació conscient per a les famílies

En aquest curs en línia gratuït el fundador de Terra, Borja Vilaseca, comparteix 7 claus perquè les famílies es converteixin en el canvi que volen veure en els seus fills i filles.

El teu curs sobre educació conscient, gratis

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam orci dolor non urna, donec nisi, a id. Tellus risus scelerisque sit donec. Turpis dui lobortis in neque, sit sollicitudin id sed.

    Exemples de projectes educatius innovadors

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cursus in duis in tortor congue massa diam semper adipiscing. Tincidunt nisi, pharetra feugiat ultricies proin ...

    Proyecto innovador 01

    VER MÁS

    Proyecto innovador 02 destacado

    VER MÁS

    Proyecto innovador 03 destacado

    VER MÁS

    Proyecto innovador 04

    VER MÁS

    Proyecto innovador 05

    VER MÁS

    Proyecto innovador 06

    VER MÁS

    This site is registered on wpml.org as a development site.