Som un equip multidisciplinari de pedagogs, psicòlegs, arquitectes, científics i gestors apassionats de transformar l'educació. Hem creat una metodologia pròpia que fa possible que nens, nenes i adolescents siguin els veritables protagonistes del seu procés educatiu. El nostre compromís és que en acabar la seva etapa escolar estiguin preparats per afrontar els reptes de la vida, alhora que compleixen el currículum establert pel marc legal vigent. Estem treballant per obrir la nostra primera escola el setembre del 2024 a Barcelona. I a partir d'aquí -amb l'ajuda de mecenes, inversors i socis locals- volem crear una xarxa internacional i interconnectades d'escoles Terra.
El nom de la nostra escola té el seu origen en la paraula llatina "terra". Concebem els infants com a “llavors”, cadascuna única i singular. Als nostres mestres els anomenem “acompanyants”. I actuen com a “jardiners”, propiciant les millors condicions possibles per al seu ple desenvolupament. El nostre compromís és que en concloure la seva etapa escolar hagin estat capaços d'extreure i manifestar el “fruit” que van portar amb si en néixer.
Oferir una alternativa de qualitat al sistema educatiu actual no és tasca fàcil. Portem des de 2016 investigant i aprenent dels pedagogs i de les escoles més innovadores de tot el món. Durant aquests anys hem estat desenvolupant i donant forma a la nostra pròpia metodologia, de manera que -quan obrim finalment les nostres portes- els nens, nenes i adolescents que vinguin a Terra visquin una experiència educativa veritablement enriquidora i transformadora. El nostre propòsit és anar obrint els diferents nivells educatius de manera gradual al llarg dels pròxims anys.
A Terra pensem que l'educació és un procés orgànic que possibilita el desenvolupament natural de la intel·ligència, la felicitat i la creativitat innates de cada persona. Amb la intenció d'alliberar el potencial que resideix en cada llavor humana, la nostra metodologia està formada per onze dimensions, les quals tenen en compte tots els àmbits en els quals es desenvolupa la nostra existència i que considerem fonamentals per tal que les noves generacions aprenguin a crear una vida plena i amb sentit.
TECNOLÒGICA
Utilitzar les eines tecnològiques amb maduresa.
ECOLÒGICA
Estar en harmonia amb els animals i la natura.
EMPRENEDORA
Aprendre a resoldre els seus propis problemes.
FINANCERA
Gestionar els diners amb responsabilitat i integritat.
ARTÍSTICA
Desenvolupar al màxim la imaginació i la creativitat.
CIENTÍFICA
Fomentar la curiositat i el pensament crític.
SOCIAL
Relacionar-se amb els altres amb respecte i honestedat.
COMUNICATIVA
Expressar-se amb fluïdesa i naturalitat.
EMOCIONAL
Tenir una actitud positiva a la vida.
CORPORAL
Tenir cura del cos per gaudir de salut, energia i vitalitat.
ESPIRITUAL
Viure amb propòsit i sentit.
En aquest curs en línia gratuït el fundador de Terra, Borja Vilaseca, comparteix 7 claus perquè les famílies es converteixin en el canvi que volen veure en els seus fills i filles.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam orci dolor non urna, donec nisi, a id. Tellus risus scelerisque sit donec. Turpis dui lobortis in neque, sit sollicitudin id sed.
L'arquitectura de Terra és versàtil, disruptiva i innovadora. Compta amb diferents ambients equipats amb gran varietat de materials que fomenten un aprenentatge actiu i significatiu que estimula la creativitat i la col·laboració.
A Terra utilitzem les 11 dimensions de l'educació conscient. Una metodologia integral i amb sentit que possibilita que els nens, nenes i joves aprenguin a valer-se per si mateixos en les diferents àrees i dimensions de la seva vida.
Tots els membres de l'equip pedagògic de Terra han passat pel seu propi procés d'autoconeixement i transformació personal, fet crucial per tal d'acompanyar als infants i joves de manera amorosa i respectuosa.
El principal objectiu de Terra és que infants i joves aprenguin a ser feliços per si mateixos, descobreixin quin és el seu autèntic propòsit i sàpiguen afrontar els desafiaments de la vida amb responsabilitat, maduresa i saviesa.
Terra utilitza l'holocràcia, un sistema de gestió horitzontal, democràtic, descentralitzat i participatiu en el qual totes les persones que formen part de l'escola poden influir en la presa de decisions per millorar el que fem.
Els grups i espais d'aprenentatge estan dissenyats per oferir una atenció personalitzada i una educació de qualitat. Com a màxim hi ha 15 nens per acompanyant, això ens permet establir vincles profunds amb cadascun dels infants.
Ens encanta la riquesa que ofereixen els diferents idiomes. Per això, oferim un acompanyament trilingüe, de manera que els infants i joves es comuniquin diàriament en anglès, castellà i català amb les persones de referència de cada llengua.
Portem des de 2016 desenvolupant, dins de la normativa vigent, una metodologia pedagògica innovadora que possibiliti a les noves generacions tenir l'actitud i les eines necessàries per fer front als nous reptes del segle XXI.
Els professionals que formem part de Terra tenim tres coses en comú: creiem profundament en l'educació conscient, som persones íntegres i comptem amb experiència en els nostres respectius camps d'especialització.
A Terra qüestionem l'antiga forma de condicionar les noves generacions,
ens obrim a una manera més amorosa i respectuosa de mirar i acompanyar els infants i joves.
Dona un cop d'ull als articles del nostre blog sobre educació conscient.
Mai vaig veure el sentit al sistema educatiu industrial. Des de ben petit em vaig convertir en el pallasso, el gamberro i el rebel de la classe. M'avorria profundament i em costava molt estar quiet i en silenci. En un altre moment segurament m'haurien diagnosticat de trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat (TDAH). Avui dia, em sento totalment motivat i compromès en culminar la gran gamberrada: revolucionar el sistema educatiu, creant juntament amb un equip extraordinari l'escola a la qual m'hagués encantat anar.
Sigue inspirándote con Terra.