A Terra apliquem una pedagogia basada en la psicologia de l'innat, considerant als infants i joves com a llavors que en si mateixes contenen tota la informació necessària per a desenvolupar-se. La nostra funció és oferir les millors condicions possibles, permetent que germinin i floreixin de manera natural, manifestant -en el moment que correspongui- el fruit que portaven en néixer. Sabem que cada persona és única i singular i que compta amb la seva pròpia intel·ligència i creativitat. Per aquest motiu el nostre procés d'acompanyament pedagògic és personalitzat. Ens adaptem a les necessitats i motivacions de cada infant i jove en les diferents etapes del seu desenvolupament d'acord amb les onze dimensions de l'educació conscient.
La visió de Terra és transformar l’educació. És a dir, canviar l’antiga i limitada concepció que tenim sobre com i per què eduquem. I això passa per substituir el sistema educatiu actual -heretat de l’era industrial- per un de nou que doni resposta a les necessitats actuals i els desafiaments futurs. Essencialment perquè si volem veure un canvi profund i real en el món, primer hem de canviar l’educació. La nostra aspiració és convertir-nos en una de les escoles de referència del segle XXI.
La missió de Terra és crear una xarxa internacional i interconnectada d’escoles conscients. Oferirem a infants i joves una formació integral perquè es converteixin en persones intel·lectualment cultes i emocionalment preparades per afrontar amb èxit els reptes que ens ofereix aquest futur incert. Al mateix temps, crearem en paral·lel una escola per a (trans)formar a docents i acompanyar a les famílies. I tot això possibilitant un estil de vida nòmada que permeti la mobilitat entre diferents països.
Els valors de Terra són la qualitat humana, l’amor per l’educació, l’honestedat professional i la cerca de l’excel·lència. Representen la brúixola interior des de la qual prenem decisions per a ser fidels i íntegres a la nostra visió i missió. En essència, determinen la nostra cultura organitzacional. És a dir, la forma en la qual actuem tant dins com fora de l’escola, establint la manera en què ens relacionem amb infants, joves, famílies, acompanyants, inversors i la resta de col·laboradors que formen part d’aquest meravellós projecte.
El projecte arquitectònic està al servei de la pedagogia.
Apostem per un nou concepte d’escola disruptiva i innovadora que convida al joc i a l’aprenentatge, estimulant la creativitat i la imaginació. De la mà de l’expert en arquitectura d’escoles innovadores, Eduard Balcells, l’equip pedagògic està dissenyant el projecte arquitectònic amb diferents espais d’aprenentatge amplis, lluminosos i molt versàtils que fomenten un aprenentatge autònom i diversificat. Entre d’altres, comptem amb tallers artístics de fusteria, pintura i ceràmica, així com amb una cuina pedagògica, diferents laboratoris, un makerspace, diversos horts, etc…
2016
L'origen de Terra
Borja Vilaseca i Juan Olano comencen a llegir tot el que troben en matèria d’innovació educativa, establint els fonaments de l’escola Terra.
2017
Complir amb la llei
S’incorpora a l’equip l’advocat Joan Josep Codina, encarregat de vetllar que Terra compleixi amb tots els requisits legals necessaris per rebre l’homologació i reconeixement del Departament d’Educació.
2018
Primer business plan
Juntament amb l’expert en gestió educativa, Ferran Teixes, es crea un model de negoci que inclou una escola per a infants, joves, acompanyants i famílies.
2019
Programa pedagógic
Amb la col·laboració de les pedagogues conscients, Margalida Gomila i Maribel del Toro, comencem a donar forma a les 11 dimensions de l’educació conscient.
2020
Projecte arquitectònic
Juntament amb l’arquitecte especialitzat en creació d’escoles innovadores, Eduard Balcells, comencem a dissenyar un projecte arquitectònic pioner i innovador.
2021
Apareix una mecenes
Gràcies a una generosa donació, professionalitzem encara més el procés creatiu, incorporant a l’equip la directora pedagògica, Luisa Salvador.
2022
Triem ubicació
Ampliem l’equip pedagògic amb experts en pedagogies alternatives i, al mateix temps, triem la ubicació de la nostra primera escola a Barcelona.
2024
Obrint portes…
Projectem obrir la primera escola conscient Terra el setembre de 2024 a Valldoreix, començant pel segon cicle d’educació infantil (P3, P4, P5).
L'arquitectura de Terra és versàtil, disruptiva i innovadora. Compta amb diferents ambients equipats amb gran varietat de materials que fomenten un aprenentatge actiu i significatiu que estimula la creativitat i la col·laboració.
A Terra utilitzem les 11 dimensions de l'educació conscient. Una metodologia integral i amb sentit que possibilita que els infants i joves aprenguin a valer-se per si mateixos en les diferents àrees i dimensions de la vida.
Tots els membres de l'equip pedagògic de Terra han passat pel seu propi procés d'autoconeixement i transformació personal, fet crucial per tal d'acompanyar als infants i joves de manera amorosa i respectuosa.
El principal objectiu de Terra és que infants i joves aprenguin a ser feliços per si mateixos, descobreixin quin és el seu autèntic propòsit i sàpiguen afrontar els desafiaments de la vida amb responsabilitat, maduresa i saviesa.
Terra utilitza l'holocràcia, un sistema de gestió horitzontal, democràtic, descentralitzat i participatiu en el qual totes les persones que formen part de l'escola poden influir en la presa de decisions per millorar el que fem.
Els grups i espais d'aprenentatge estan dissenyats per oferir una atenció personalitzada i una educació de qualitat. Com a màxim hi ha 15 infants per acompanyant. Aquest fet ens permet establir vincles profunds amb cadascun d'ells.
Ens encanta la riquesa que ofereixen els diferents idiomes. Per això, oferim un acompanyament trilingüe, de manera que els infants i joves es comuniquin diàriament en anglès, castellà i català amb les persones de referència de cada llengua.
Portem des de 2016 desenvolupant, dins de la normativa vigent, una metodologia pedagògica innovadora que possibiliti a les noves generacions tenir l'actitud i les eines necessàries per fer front als nous reptes del segle XXI.
Els professionals que formem part de Terra tenim tres coses en comú: creiem profundament en l'educació conscient, som persones íntegres i comptem amb experiència en els nostres respectius camps d'especialització.
A Terra posarem tots els mitjans necessaris per a fomentar una educació inclusiva que vetlli pel benestar de tota la comunitat educativa. Per aconseguir-ho, ens adaptarem a les necessitats individuals de cada infant i jove així com a les circumstàncies de cada família. Creiem que la inclusió és una tasca de la societat en el seu conjunt. Per aquest motiu, oferim un entorn divers i plural que possibiliti que les noves generacions construeixin una societat més empàtica, tolerant, compromesa i responsable.