L’antic sistema educatiu industrial castra l’autoestima, mutila la confiança i mata la creativitat dels infants. N’és una prova la neurosi i el malestar que patim –o hem patit– la immensa gran majoria d’adults. Tots els qui formem part de l’escola conscient Terra ho sabem per experiència personal. De fet, és precisament la nostra pròpia experiència de transformació la que ens mou a voler transformar les escoles tal com les coneixem.
Estem convençuts que l’educació és alhora el gran problema i la gran solució de la humanitat. La societat i el sistema són un reflex fidel de com pensem i ens comportem els ciutadans. Per això la revolució educativa és el que en última instància realment transforma el món. No en va, l’educació conscient que promovem busca que els nens puguin collir –a la seva manera, al seu ritme i al seu temps– aquests cinc resultats essencials:
1. Que es valorin a si mateixos. És a dir, que aprenguin a cultivar l’amor propi per gaudir d’una autoestima sana, sentint-se segurs i a gust de ser els qui són veritablement. Que aprenguin a ser feliços per ells mateixos, sense necessitat d’estímuls externs ni d’aferraments excessius. I que siguin empàtics, pacífics i amorosos envers els altres.
2. Que sàpiguen valdre’s per si mateixos. És a dir, que aprenguin a ser independents i autosuficients a totes les àrees i àmbits de la seva vida. Que gaudeixin de llibertat de pensament, que tinguin criteri propi i actuïn amb sentit comú. Que gaudeixin de llibertat de pensament, que tinguin criteri propi i actuïn amb sentit comú.
3. Que es guiïn pels seus propis valors. És a dir, que gaudeixin d’una brúixola interior que els permeti saber què és el que és veritablement important a la vida. Què tinguin molt clara quina és la seva noció dèxit. Que confiïn en ells mateixos i en l’existència, prenent decisions mogudes per la intuïció. I que actuïn de forma cívica i íntegra, cultivant l’altruisme i la generositat.
I que actuïn de forma cívica i íntegra, cultivant l’altruisme i la generositat. És a dir, que sàpiguen què és el que els agrada (passió), què és el que tenen traça per a fer (talent) i quin problema social els motiva resoldre (contribució). Que desenvolupin la seva funció professional amb vocació de servei i integritat. I que siguin líders de si mateixos, comprometent-se amb un propòsit que doti la vida d’un sentit més transcendent.
5. Que tinguin el valor de fer de la seva vida una obra dart. És a dir, que siguin escèptics i s’atreveixin a qüestionar el pensament únic dominant al nostre temps. I que es converteixin en adults savis, conscients i creatius que s’atreveixin a honrar la seva singularitat i viure de manera autèntica. I que, en definitiva, aprofitin i gaudeixin al màxim d’aquest regal anomenat “vida”.