Considerem que la transformació educativa que aquest món necessita comença inevitablement amb el canvi individual de les persones que exercim el rol d'educadors. Els pilars de l'educació conscient són les seves onze dimensions, els espais i l'acompanyament. Ens centrem en el desenvolupament com un tot, perquè infants i joves adquireixin les habilitats necessàries en totes les àrees del currículum. El nostre compromís és que als 18 anys els joves gaudeixin d'una “actitud conscient”. És a dir, d'una determinada mentalitat que els permeti resoldre per si mateixos els conflictes emocionals i els problemes existencials, podent afrontar amb èxit els nous reptes que planteja el futur incert.
La nostra pedagogia està inspirada en el llegat de grans pedagogs innovadors com Maria Montessori, Bernard Aucouturier, Loris Malaguzzi, Arno Stern, Howard Gardner, Herbert Hagstedt, Dylan William i Reggio Emilia, entre d’altres… Utilitzem un enfocament integral i transversal que desenvolupa tant l’hemisferi esquerre com el dret, fomentant el treball conjunt de cos, ment i ànima. I tot això basant-nos en metodologies actives que combinen diferents estratègies d’acompanyament, situant a infants i joves en el centre del seu propi creixement. Aquest procés es duu a terme d’una manera col·laborativa, generant experiències d’aprenentatge riques i aplicades a la vida real. D’aquesta manera, fomentem nivells d’autonomia corresponents a les possibilitats de cada persona.
Tecnològica
Utilitzar les eines tecnològiques amb maduresa.
Ecològica
Estar en harmonia amb els animals i la natura.
Emprenedora
Aprendre a resoldre els seus propis problemes.
Financera
Gestionar els diners amb responsabilitat i integritat.
Artística
Desenvolupar al màxim la imaginació i la creativitat.
Científica
Fomentar la curiositat i el pensament crític.
Social
Relacionar-se amb els altres amb respecte i honestedat.
Comunicativa
Expressar-se amb fluïdesa i naturalitat.
Emocional
Tenir una actitud positiva a la vida.
Corporal
Tenir cura del cos per gaudir de salut, energia i vitalitat.
Espiritual
Viure amb propòsit i sentit.
Com s’organitzen els grups d’aprenentatge?
Tenim molt clar que hi ha moltes maneres d’aprendre i no sols una d’ensenyar. Per aquesta raó, a tots els nivells educatius organitzem els grups en edats heterogènies, afavorint la cohesió social, el respecte per la diversitat i la participació. En canviar els rols cada any, canvien també les funcions que els infants i joves tenen a l’escola. Així, un any són els petits del seu grup; un altre els mitjans i el tercer, els grans. I en el cicle següent tornen a començar, havent d’adaptar-se a una nova situació constantment, la qual cosa augmenta la seva flexibilitat i resiliència, així com la seva empatia i el seu esperit col·laboratiu. D’aquesta manera aprenen ensenyant i ensenyen aprenent
Etapa | Cicles | Edat |
---|---|---|
Educació infantil (semillas) | 1º etapa 2º etapa | 1-2 anys 3-5 anys | Educació primària (brots) | 1º etapa 2º etapa | 6-8 anys 9-11 anys |
Educació secundària (fulles) | 1º etapa 2º etapa | 12-13 anys 14-15 anys |
Batxillerat (fruits) | 16-17 anys |
El nostre compromís és que en acabar la seva etapa escolar, tots els joves que surtin de la nostra escola gaudeixin d'una sana autoestima, sàpiguen relacionar-se empàticament amb els altres i aportin valor a la societat mitjançant una funció professional útil, creativa i amb sentit.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cursus in duis in tortor congue massa diam semper adipiscing. Tincidunt nisi, pharetra feugiat ultricies proin ...
A Terra qüestionem l'antiga forma de condicionar les noves generacions,
ens obrim a una manera més amorosa i respectuosa de mirar i acompanyar els infants i joves.
Terra és l'escola a la qual ens hagués encantat anar a totes les persones que formem part d'aquest meravellós projecte. Al seu torn, hem preguntat a centenars d'infants i joves sobre com creien que hauria de ser l'escola. I com a resum hem elaborat aquest decàleg de l'educació conscient, el qual sintetitza l'essència de la nostra mirada pedagògica.
Els infants i joves són llavors
Els acompanyants som jardiners
L'escola és terra fèrtil
L'amor és el millor adob
La felicitat és el fruit
L'educació és plural, mixta i personalitzada
L'aprenentatge neix de la curiositat
S'aprèn fent i experimentant
L'esforç sorgeix de la motivació
El seguiment és 360º i sempre constructiu
En aquest curs en línia gratuït el fundador de Terra, Borja Vilaseca, comparteix 7 claus perquè les famílies es converteixin en el canvi que volen veure en els seus fills i filles.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam orci dolor non urna, donec nisi, a id. Tellus risus scelerisque sit donec. Turpis dui lobortis in neque, sit sollicitudin id sed.
L'arquitectura de Terra és versàtil, disruptiva i innovadora. Compta amb diferents ambients equipats amb gran varietat de materials que fomenten un aprenentatge actiu i significatiu que estimula la creativitat i la col·laboració.
A Terra utilitzem les 11 dimensions de l'educació conscient. Una metodologia integral i amb sentit que possibilita que els infants i joves aprenguin a valer-se per si mateixos en les diferents àrees i dimensions de la vida.
Tots els membres de l'equip pedagògic de Terra han passat pel seu propi procés d'autoconeixement i transformació personal, fet crucial per tal d'acompanyar als infants i joves de manera amorosa i respectuosa.
El principal objectiu de Terra és que infants i joves aprenguin a ser feliços per si mateixos, descobreixin quin és el seu autèntic propòsit i sàpiguen afrontar els desafiaments de la vida amb responsabilitat, maduresa i saviesa.
Terra utilitza l'holocràcia, un sistema de gestió horitzontal, democràtic, descentralitzat i participatiu en el qual totes les persones que formen part de l'escola poden influir en la presa de decisions per millorar el que fem.