A l’escola conscient Terra dels professors i mestres en diem “acompanyants”. Essencialment, perquè la seva funció no consisteix a ensenyar coneixements, sinó a acompanyar els alumnes en el procés d’aprenentatge, creixement i evolució. Tots ells s’han (trans)format amb nosaltres i combreguen al 100% amb el següent decàleg:
1. Es coneixen a si mateixos. Fa molts anys que estan compromesos amb el seu propi autoconeixement i desenvolupament espiritual. Estan desperts, viuen conscientment i saben anteposar les necessitats dels infants a les del seu ego.
2. Son genuinament feliços. Els encanta la seva vida, tenen estabilitat emocional, es senten en pau amb ells mateixos i transmeten energia positiva en totes les seves interaccions mentre estan a classe.
3. El seu propòsit de vida és educar. Tenen molt clar que la seva missió de vida és acompanyar els nois/es perquè aprenguin a ser veritablement feliços i descobreixin per ells mateixos quin és el seu propòsit de vida.
4. Són experts en educació conscient. Han qüestionat el vell sistema educatiu industrial. S’han (trans)format i tenen molta experiència a classe i acompanyant nois/es a escoles alternatives, lliures i innovadores.
5. La seva qualitat principal és l’empatia. Saben “sortir de si mateixos” i escoltar activament, posant-se a la pell dels seus alumnes, comprenent el tipus de conflictes i potencialitats que s’amaguen en cadascun d’ells.
6. Són més pacients que la paciència. Flueixen amb el que passa i s’adapten en tot moment el que passa a classe, sense prendre’s com a personal el que diuen o fan els nois/es.
7. Són mestres de l’assertivitat. Saben posar límits amb fermesa, però sempre de manera amorosa. Parlen amb respecte als nois/es, emprant la comunicació no violenta per afrontar i solucionar qualsevol conflicte.
8. Segueixen la seva intuïció. Quan són a classe senten l’energia del grup, sabent en tot moment què necessiten els nois/es a cada moment per treure’n el millor i facilitar experiències pedagògiques de qualitat.
9. Mantenen viva la flama de la creativitat. Compten amb molta imaginació, proposant exercicis i dinàmiques originals que motivin, inspirin i estimulin la creativitat dels nois/es.
10. Viuen la seva professió amb entusiasme. Estimem profundament el que fan, els encanta tractar amb nois/es i gaudeixen de les classes amb passió i vocació de servei. Se senten agraïts de poder dedicar-se a l’educació.